måndag 7 maj 2012

Tummar på Orevanten Maj UFO

Trots att jag misslyckades med förra månadesns UFO ska jag försöka igen. Även denna gång blir det ett litet arbete. Våren är ju ganska hektisk ändå.

Jag ska göra klart de tvåändsstickade Orevantarna som jag stickat på lite till och från i flera år. Nu är det bara tummarna kvar och garnet är nästan slut. Jag är tämligen säker på att det inte kommer att räcka. Är det någon av er som kan avvara några gram Stickgarn Extra, naturvitt, av den gamla typen från Bergå? Den största utmaningen blir nog inte att hitta ett bra garn att dryga ut med.

Till sist en undran. Är UFO avslutat när vantarna är klara eller när garnet är slut???


Det är snart dags för en ny kurs i tvåändsstickning i Furudal, Ore. Jag vill så gärna vissa upp dessa vantar färdigstickade då.

Inga kommentarer: