lördag 3 mars 2012

Kudde till min soffa - mars-UFO


Mars har flera projekt som att fräscha upp väggar och golv i kök och hall, varför jag även denna månad planerar för ett mindre UFO.
Efter inspiration från min syster påbörjade jag detta lilla lapptäcksprojekt, för cirka ett år sedan. Om sanningen ska fram så var det en flykt ifrån den bruna jackan (januari-UFO) som började bli tråkig. (Nej, jackan är inte klar)
Jag har sytt ihop lappar, jämnat till själva fyrkanten och börjat sätta fast en lilafärgad ram runt, som kant.
Det som återstår är att quilta fast lapptäcket på ett mjukt tyg (gammal frottéhandduk), sy på ett lila bakstycket samt tillverka en innerkudde i rätt mått, pilla in och försluta.
Det finns fler lappar i mina gömmor till en eller två kompiskuddar men det får bli UFO:n till en annan månad.

2 kommentarer:

Ulla-Britt sa...

Fint syster. Den har jag inte sett tidigare.

Åse-Marie sa...

Jo, det tror jag. Fast det blir ju så mycket att titta på mellan varven :)