tisdag 28 februari 2012

MarsUFO en sorglig historia

Ska jag våga mig på denna sorgliga skapelse som ligger nedtryckt i en IKEA-kasse på golvet i mitt syrum? Där har det legat i minst ett år nu, framför strykbrädan och är i vägen varje gång jag ska stryka. Det ska bli en morgonrock till B. Han vill verkligen ha en ny morgonrock och jag har lovat hundra gånger att den ska bli klar (snart). Visst har jag börjat, dvs klippt till och läst igenom sömnadsbeskrivningen på mönstret, men sedan dök det upp mycket intressantare projekt, ja ni vet. Dessutom är färgen skitful. Förstår inte varför jag köpte tyget. Mot den blå kassen kanske det inte ser så förskräckligt ut, men på en krok i vårt gula sovrum blir det ingen vacker syn, men i mars ska den bli klar. Lovar på heder och samvete.

1 kommentar:

Eva S sa...

Om inte annat kan det ju vara ditt LUFO:)