onsdag 29 februari 2012

LUFO, Solskens kofta

Tack Eva för möjligheten att göra klart ett större lång projekt. Det behövs.

Jag har funderat fram och tillbaka på vad jag ska välja som LUFO.
Jag har t ex min stjärnhop (sjal) som jag påbörjade jul/nyåret 2010/2011, som jag har stickat ca halva (om man ska räkna med hur mycket garn som har gått åt). Ravelry länk här. Men det finns UFO:n som är äldre.

Här är min Solskens kofta. Grundmönstret/modellen är Höstkofta av Ruth Sorensen. Jag stickar dock i ett annat ytmönster än grundmönstrets höstlöv.
Koftan är påbörjad i mars 2009. Fler bilder finns här på Ravelry.
Det finns ett litet problem. Koftan är lite för snäv just nu. Jag ska fundera ut hur jag ska kunna få slutresuletet lite vidare, utan att behöva repa upp de två mönsterrapporter som jag har stickat. Det blir något att bita i.

1 kommentar:

Tina/Chance-strikkeren sa...

Øj, den er flot. Hvad med at strikke en bred kant på a la Nannas Kelim på http://123strik.dk/ (indlægget under den 27. februar)