tisdag 3 januari 2012

UFO-killer

Hoppas jag blir en sån, går ut hårt i alla fall. Tar mitt värsta UFO i januari för då kan det ju bara bli lättare när månaderna tickar på. Det är en spedetröja som jag helt naturvidrigt stickar på stickor nr 2 istället för 1 1/2 mm. Tröjan påbörjades i juni 2008 och har sedan växt lite i perioder men nu i december blev jag besatt av att få den klar så jul- och nyårshelgerna har varit sena sticknätter med röda ögon. Den är svart, ja, ni förstår, reliefstickning, stickor nr 2 och svart garn och ja, lampljus, ingen höjdarkombi, men jag har kämpat! Nu återstår lite längst ned på ärmarna och montering (och den går ju snabbt :-)). Idag har jag offrat mig och tagit en tur till Köpenhamn för att köpa lite pynt till tröjan. Det var ganska jobbigt och efter att ha besökt Handler, den mest välsorterade butiken med band, knappar, blixtslås m m råkade jag komma förbi både Sommerfuglen och Uldstedet, hoppsan, lite nytt garn inhandlat!
Läs om mina "nya" stickningar på http://queenmudd.blogspot.com

Inga kommentarer: